Pojazdy marki Tesla nie różnią się szczególnie od innych pojazdów w kwestii wymiany opon – co więcej, coraz więcej punktów wulkanizacyjnych doskonale zna opisane poniżej uwagi i traktuje taką usługę jako standard.
Najważniejsze: uruchomienie trybu lewarka (Jack Mode)
Punkt ten dotyczy tylko pojazdów z adaptacyjnym zawieszeniem pneumatycznym (Model S, X, Cybertruck, Roadster 2).
Domyślnie pojazd – nawet wyłączony i pozostający w spoczynku – stara się kompensować przechylenie pojazdu w każdą ze stron korzystając z adaptacyjnego zawieszenia. Podczas podnoszenia pojazdu na lewarku lub podnośniku istnieje ryzyko, że pojazd spróbuje korygować przechył, co może skutkować zsunięciem się pojazdu z podnośnika, a w efekcie – uszkodzeniem pojazdu lub co gorsza kalectwem lub śmiercią osób znajdujących się w bezpośrednim otoczeniu.
Aby wyłączyć mechanizm samopoziomowania, za pomocą ekranu dotykowego wprowadź następujące ustawienia zawieszenia:
- Dotknij Sterowanie > Zawieszenie.
- Naciśnij pedał hamulca i wybierz opcję Bardzo wysokie, aby podnieść zawieszenie na maksymalną wysokość.
- Wybierz kolejno Sterowanie > Serwis > Tryb lewarka, aby wyłączyć samopoziomowanie.
Korzystanie z punktów podparcia
Każdy pojazd marki Tesla posiada jasno oznaczone w czterech miejscach punkty podparcia (Model S/X – trzy otwory, Model 3/Y – jeden otwór) z jakich powinien korzystać technik podczas podnoszenia pojazdu. NIE WOLNO umieszczać poduszek ramion podnośnika pod akumulatorem ani szynami bocznymi.
Korzystanie z nich jest o tyle ważne, że eliminuje ryzyko uszkodzenia elementów nadwozia (takich jak progi) oraz uszkodzenia baterii.
Wielu użytkowników zakupuje też na własną rękę gumowe podkładki które pasują w otwory punktów podparcia i gwarantują bezpieczne podniesienie pojazdu – warto zapytać technika czy wulkanizacja posiada takie podkładki. Nie jest to jednak w żaden sposób konieczne.
Uszkodzenie opony z pianką wygłuszającą
Wszystkie nowe pojazdy marki Tesla posiadają opony z homologacją T0 posiadające wewnętrzną piankę wygłuszającą. Różni producenci nazywają tę technologię w różny sposób (Pirelli: PNCS – Pirelli Noise Cancelling System, Continental: Conti Silent, Michelin: MAT – Michelin Acoustic Technology).
Uszkodzenie takiej opony może wymagać usunięcia lub odklejenia fragmentu pianki, oczyszczenia obszaru podlegającego naprawie oraz ponownego przyklejenia pianki po naprawie.