Premiera Model 3 Highland w Polsce

26 października 2023 miała miejsce oficjalna prezentacja Tesli Model 3 w odświeżonej wersji Highland. Spotkanie, organizowane przez Tesla Polska, dało możliwość bliskiego zapoznania się ze zmianami nowym modelu potencjalnym klientom.

Porównanie specyfikacji Model 3 (2023) i Model 3 (2024 „Highland”)

Dane techniczne dla Modelu 3 (2024 „Highland”, nowa wersja) Standard Range, napęd na tylne koła:

Dane techniczne dla Modelu 3 (2023, wycofana wersja) Standard Range, napęd na tylne koła:

Zmiany wizualne

Najważniejsze zmiany wizualne to przód i tył pojazdu – został przeprojektowany tak, aby usprawnić zarówno poziom aerodynamiki jak i jakość spasowania elementów – tylne światła są od teraz spójnym elementem, który podnosi się wraz z otwarciem klapy bagażnika. W tej sytuacji światła kierunkowskazów i awaryjne są widoczne w dolnej części tylnego zderzaka:

Nowy model otrzymał też całkowicie nowy zestaw felg:

Wnętrze

Środek pojazdu otrzymał dziesiątki mniejszych lub większych zmian. Dotychczasowi kierowcy mogą być zaskoczeni usunięciem dźwigni zmiany biegów i dźwigni kierunkowskazów – zostały one zastąpione spotkanym w odświeżonych Modelach S i X (2021 i nowsze) – przyciskami na kierownicy (dla kierunkowskazów) i wyborem kierunku jazdy na ekranie głównym.

Nowym detalem wykończenia jest oświetlenie led w górnej części deski rozdzielczej i wykończeniach bocznych drzwi – pozwalające na wybór dowolnego koloru z palety RGB (16 milionów kolorów).

Fotele są teraz wentylowane, co drastycznie poprawia komfort podróży, zwłaszcza gdy konieczne jest pokonanie dłuższej trasy.

Nowy Model 3 otrzymał także z tyłu podwójne, klejone tylne szyby co poprawia na dalsze ograniczenie szumu dochodzącego z zewnątrz pojazdu podczas jazdy przy wyższych prędkościach. Dotychczas szyby akustyczne występowały jedynie po stronie pasażerów z przodu pojazdu.

Infotainment

Centrum sterowania pojazdem oparte jest o układ AMD Ryzen występujący dotychczas w nowych Teslach Model 3 i Model Y. W porównaniu z Modelem S i X zastosowany układ nie posiada dedykowanego układu graficznego oraz posiada 8 GB pamięci (w przeciwieństwie do 16 GB) co niestety uniemożliwia skorzystanie z aplikacji Steam.

Nowością jest dodatkowy ekran sterowania w tylnym rzędzie pasażerów – pozwalający na korzystanie zarówno usługami takimi jak YouTube i Netflix jak i ustawieniami klimatyzacji i ogrzewania foteli. Na postoju możliwe jest też sterowanie odległością fotela przedniego pasażera.

Podsumowanie

Nowy Model 3 dostępny jest w niezmienionej cenie, zaczynając od 205 990 PLN za wersję Standard Range (513 km zasięgu WLTP, cena przed dostępnym dofinansowaniem wynoszącym do 27 000 PLN) a kończąc na wersji Long Range której cena rozpoczyna się od 240 990 PLN.

Zarówno wśród zarówno posiadaczy poprzedniej wersji jak i osób które dopiero teraz zainteresowały się potencjalnym zakupem Modelu 3 przeważają bardzo pozytywne opinie związane z odczuwalną jakością wykonania (solidny dźwięk zamykania dodatkowo wzmacnianych drzwi, bardziej komfortowe zawieszenie) jak i ilością drobnych usprawnień które sprawiają uczucie korzystania z całkowicie nowego pojazdu.

Wszystkich zainteresowanych zachęcamy do umówienia się na jazdy próbne bezpośrednio w Tesla Polska.

Dodaj komentarz